ONTWIKKELING VAN STUDENTEN

INVESTEREN IN DE TOEKOMST

Studenten. Ook wel de frisse wind in een organisatie. Wij, als Hedin Automotive BMW & MINI vinden het belangrijk om te investeren in de toekomst van studenten. Dit doen we op verschillende aspecten, waaronder: investeren in de ontwikkeling van studenten. Ze zijn ambitieus, kritisch en willen een actieve bijdrage leveren binnen een organisatie. We bieden studenten de mogelijkheid om zich in het bedrijfsleven te ontwikkelen, zowel bij sales als aftersales. Dit doen we middels het aanbieden van stageplaatsen: meewerk- en onderzoekstages maar ook in de vorm van BBL opleidingen – leren en werken gecombineerd. In bijvoorbeeld de werkplaats, verkoop, marketing, servicedesk en HR.  

ACCOUNTMANAGEMENT STUDENTEN

Eind november hebben wij een groep junior accountmanagers van Rooi Pannen, welkom geheten binnen onze organisatie. Vestigingsdirecteur Bob van Hal, Hedin Automotive BMW & MINI Tilburg, heeft hen een heads-up gegeven omtrent de ontwikkelingen in de hedendaagse autobranche. De studenten zijn rondgeleid door het nieuwe pand en hebben een toelichting gehad over de business. Via deze weg laten we studenten graag kennis maken met Hedin Automotive, een eventueel toekomstig werkveld binnen de automotive. 

AUTOMONTEUR STUDENTEN BBL

Momenteel hebben we drie enthousiaste monteurs in wording: Mathijs, Nick en Danny, die de werkplaats van Hedin Automotive BMW Tilburg versterken. Deze gemotiveerde studenten komen uit verschillende leerjaren van de opleiding Automonteur. De ‘drive’ van de BMW liefhebbers om bij een dealerorganisatie als Hedin Automotive te werken, komt met elkaar overeen: “We mogen werken met de nieuwste technieken en producten van een premium merk” en “Dealerorganisaties werken gestructureerd”. Alle drie hebben ze hun plek gevonden binnen Hedin Automotive. De betrokkenheid van collega monteurs is groot, ze voelen zich gewaardeerd en vinden de sfeer op de werkvloer erg prettig. 

 De ontwikkeling en groei van studenten, staat bij ons hoog in het vaandel. De leermeester(s) vinden het belangrijk dat de jonge automonteurs stapsgewijs en gestructureerd leren en niet in het diepe worden gegooid. De monteurs zijn, zoals iedere leer- werkstage, begonnen met werkzaamheden zoals bandendraaien. Vervolgens is er samen gekeken naar een ontwikkelingsplan: waar sta je nu, wat moet je nog leren en waar kunnen wij jou in ondersteunen. Ambities worden uitgesproken en onder begeleiding kunnen ze zelfstandig aan de slag met dagelijkse werkzaamheden in de werkplaats. Zoals ze zelf zeggen: “Als ze vertrouwen in je hebben, laten ze je los in de werkzaamheden”. 

DROOM OM BIJ HEDIN AUTOMOTIVE TE MOGEN WERKEN

De automotive-enthousiasteling Friso, die een onderzoeksstage bij ons voert, is zelf een verfijnd BMW fan. Door zijn vader is hij geënthousiasmeerd voor het merk BMW en Hedin Automotive als dealer. Gezien hij al jaren klant is en een aantal keer deel heeft genomen aan evenementen, waaronder Hedin Automotive Experience dagen, was het een droom voor hem om bij Hedin Automotive te mogen werken. Vandaar dat bij het zoeken van een gedegen stageplaats maar een organisatie in hem op kwam: Hedin Automotive. Samen met de vestigingsdirecteur, is er gekeken naar een gedegen onderzoeksvraagstuk voor zijn HBO opleiding Automotive Management aan Fontys hogeschool. Al snel kwamen ze bij de doorlooptijd van BMW Premium Selection modellen.  

Dusver heeft Friso al veel geleerd, waaronder door hem uitgelicht het plannen: “Veel collega’s zijn druk waardoor je niet zomaar binnen kunt lopen voor een uitgebreid interview. Het plannen van een afspraak is in dit geval gewenst waardoor zij uitgebreid de tijd kunnen nemen om mijn vragen te beantwoorden. Dit is iets wat ik zeker mee ga nemen richting mijn afstudeerstage.”. Klantencontact staat op nummer twee. Wegens de 20/80 verdeling van onderzoeken en meewerken wordt hem de kans geboden om het onderhouden van klantencontact te ontwikkelen: “Ik mag zelf klanten aanspreken en mijn productkennis delen. Dit is wat mij motiveert: Delen van mijn BMW passie met anderen”. 

Zijn ervaring bij Hedin Automotive BMW & MINI resulteert in een positieve reactie op de vraag: zou je bij Hedin Automotive willen werken? “Ja. Ik heb een passie voor BMW en het is altijd al een droom van mij geweest om bij een dealer organisatie als BMW te werken. Bij Hedin Automotive werk je samen met een prettige club mensen in een fijne platte organisatiecultuur.”