Volvo Service Plan

Veilig en betrouwbaar onderweg.

Wat is het Volvo Service Plan en hoe gaat het in zijn werk?

Als je kiest voor het Volvo Service Plan dan wordt het onderhoud van je Volvo voor een vooraf betaalde prijs uitgevoerd. Je hebt de keuze uit een aantal mogelijkheden qua looptijd van het contract. Het Volvo Service Plan is beschikbaar voor alle nieuwe Volvo's of voor Volvo-modellen tot 8 jaar oud. Je auto wordt onderhouden door Volvo zelf. Hierbij is de keuze uit twee verschillende contract vormen met een vast aantal onderhoudsmomenten. Er is de keuze uit het Service Plan en het Service Plan Plus. Het Service Plan Plus is alleen verkrijgbaar op een nieuwe Volvo. Bij aanschaf van een nieuwe Volvo kunnen ook slijtageonderdelen inbegrepen worden. Dit is alleen mogelijk bij de keuze voor de Plus variant.

De Voordelen van het Volvo Service Plan

Het Volvo Service Plan zorgt voor jouw als Volvo rijder voor een aantal interessante voordelen. Zo bespaar je 15% op de kosten in vergelijking met afzonderlijke onderhoudsbeurten. Het Service Plan is nationaal geldig bij alle erkende Volvo Service Partners. Met de Volvo Assistance heb je 24/7 toegang tot Europese wegenhulp. Sta je bijvoorbeeld met pech of ben je betrokken bij een ongeval, dan helpen wij je weer op weg. Daarnaast wordt je Volvo altijd onderhouden bij een erkende Volvo Service Partner met originele Volvo onderdelen. Ook heb je altijd de mogelijkheid tot rechtstreeks contact met je Personal Service Technician (PST). Deze PST is verantwoordelijk voor het onderhoud en de werkzaamheden aan je Volvo en kent bovendien de historie van je auto. Tijdens onderhoud wordt je Volvo altijd voorzien van de meest recente software updates. 
Goed om te weten is dat het contract verbonden is aan je auto, dus als je Volvo een nieuwe eigenaar krijgt gaat het contract mee, wat de restwaarde positief beïnvloedt. 

Wat wordt er gedekt met het Volvo Service Plan?

De onderhoudsbeurten worden uitgevoerd na 12 maanden of 30.000km, afhankelijk van wat als eerste bereikt wordt.

Er zijn twee soorten contracten beschikbaar met diverse opties wat betreft looptijd en kilometers. Het Service Plan dekt de vervanging van onderdelen en het verversen van vloeistoffen die onderdeel zijn van de Volvo Car Service. Het Service Plan is beschikbaar voor nieuwe en al rijdende Volvo's.
Het Service Plan Plus dekt ook de vervanging van slijtagedelen en is alleen beschikbaar voor nieuwe Volvo's.

 

Volvo Service Plan voor nieuwe en rijdende Volvo's

Volvo Service Plan Plus voor nieuwe Volvo's

Volvo originele service

Arbeidskosten

Volvo Assistance, Europese wegenhulpen, 7 dagen per week, 24 uur per dag

Controles op: Slijtage | Functionaliteit | Veiligheid

Vervanging van onderdelen en verversen van vloeistoffen die deel uitmaken van Volvo Originele Service.*

Vervanging van slijtageonderdelen.**

-

* Inbegrepen: Motorolie, Oliefilter, Luchtfilter(s), Interieurfilter(s), Bougies en Milieutoeslag

** Inbegrepen: Remschijven voor en achter, Remblokken voor en achter, Remvloeistof, Startaccu, Ruitenwisserbladen voor en achter (maximaal 1 keer per jaar)

Veelgestelde vragen over Volvo Service Plan

Ik heb al een Volvo. Kan ik nog gebruik maken van het Volvo Service Plan

Ja dat kan zeker. Volvo-modellen tot 8 jaar oud komen in aanmerking voor het Volvo Service Plan.

Wat is inbegrepen bij het Volvo Service Plan?

Het periodieke onderhoud (om de 30.000 km/1 jaar voor plug-inhybride of mild hybride uitvoeringen of om de 30.000 km/2 jaar voor volledig elektrische uitvoeringen), alle onderdelen die volgens het officiële Volvo-onderhoudsprogramma daarbij vervangen dienen te worden (filters, olie, bougies, remvloeistof), een health-check, software-updates, jaarlijkse verlenging van Volvo Assistance en een wasbeurt (indien beschikbaar in de Volvo-werkplaats van uw keuze).

Kan ik mijn Volvo Service Plan overzetten als ik een nieuwe Volvo koop?

Nee dit is niet mogelijk. Een Volvo Service Plan is gebonden aan de auto, wat de restwaarde van uw Volvo positief beïnvloedt. Voor een nieuwe Volvo kan wel een nieuw Volvo Service Plan worden afgesloten.

Hoe kunnen we je helpen?

Heb je een vraag of wil je meer weten?  Vul dan dit formulier in en wij nemen contact met je op om je vragen te beantwoorden. Wel zo gemakkelijk!
Hoe kunnen we je het beste bereiken?