Werkplaats omzet verhogen

Update

Voor 2024 zijn er in het strategisch plan 8 speerpunten benoemd waar we dit jaar de focus op leggen. Een van de speerpunten is het verhogen van de Aftersales omzet. Daarvoor spraken we met Astrid Karthaus, Directeur Aftersales. 

In het begin van het jaar heeft onze CEO Eddy Haesendonck het al in de nieuwjaarsboodschap aangekondigd: in 2024 leggen we de focus op een aantal belangrijke speerpunten. In deze nieuwsbrief houden we jullie op de hoogte van de punten en de voortgang ervan.

Dit keer zoemen we in op speerpunt #4, het verhogen van Aftersales omzet. Hier hebben we al vele goede stappen in gezet met elkaar. Als we het heel specifiek willen maken dan is het streven om per Autotechnicus 1 uur per week extra te kunnen factureren. Voor dit speerpunt is Astrid Karthaus de projectleider. Astrid is Aftersales Directeur en in die rol is zij verantwoordelijk voor de omzet van de werkplaatsen van Hedin Automotive.

Fijne Pasen!

News

Het Paasweekend staat voor de deur! Alle showrooms zijn tweede paasdag geopend en alle collega’s zijn getrakteerd op lekkere paaseieren!

Deze week is voor elke medewerker een doos met overheerlijke paaseitjes geleverd. En dat zijn niet zomaar paaseitjes – maar echte bonbons chocolade eieren! Deze ambachtelijke bonbons eieren zijn gemaakt door Bonbon Aterlier Limmen, die ook de bonbons van onze aflevergeschenken verzorgt.

Vakmanschap sinds 1981

De historie van Bonbon Atelier Limmen begint op 1 oktober 1981, in het centrum van Amsterdam. Daar opende Nico Limmen een bedrijf, dat zou gaan voorzien in een exclusief assortiment handgemaakte bonbons en (seizoens)chocolade. In 1996 werd het bedrijf overgenomen door René Limmen, de zoon van Nico & Annie. Inmiddels maken de vakmensen van Bonbon Atelier Limmen al bijna 40 jaar de lekkerste bonbons en chocolade. Vakmanschap, kwaliteit en exclusiviteit staan hierbij centraal.

Dit is dan ook precies de reden waarom Hedin Automotive gekozen heeft voor een samenwerking met René Limmen. Niet alleen onze klanten profiteren daarvan, maar nu ook al onze medewerkers. Geniet ervan!

Best Deals

News

Na ruim 2 weken campagne voeren zijn de eerste resultaten binnen. In totaal hebben we in de eerste 2 weken een bereik van meer dan 18 miljoen vertoningen gerealiseerd! 

De kanalen die zijn ingezet presteren boven verwachting waardoor we met lagere kosten een hoger aantal impressies hebben gerealiseerd dan verwacht.

Als we kijken naar de periode van 4 maart t/m 17 maart dan hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Op YouTube is de campagne 2.413.994 getoond, dat is ruim 1,7x de verwachting
  • Voor online display, zoals bijvoorbeeld banners op Nu.nl, hebben we 2.980.476 vertoningen gerealiseerd, dat is bijna 3x de verwachting
  • Op Social Media is de campagne 8.220.925 vertoond, ruim 2,5x de verwachting
  • Het bereik van onze radiospot, zeg het aantal luisteraars, was 1.669.500 in 2 weken tijd, dit aantal is naar verwachting
  • De digitale schermen op de snelwegmasten hebben 2.942.392 mensen bereikt, dit aantal is ook naar verwachting
  • De e-DM is uitgestuurd naar ruim 44.881 klanten, hiervan is ruim 53% geopend waarvan 6.400 unieke kliks.

Alles bij elkaar heeft dit geresulteerd in 296.264 unieke bezoekers op onze website in 2 weken tijd, dat is een toename van 9,8%. Het aantal harde conversies (bijvoorbeeld proefrit aanvraag, werkplaatsafspraak, taxaties, etc. alles waar een klant gegevens voor achter laat dat opgepakt wordt door een collega) was in deze periode 7.485 conversies, wat een toename is van 16,2%. Het totaal aantal bezoekers op de Best Deals-webpagina ligt op 36.987.

De campagne loopt tot en met 2e paasdag. Alle showrooms zijn die dag geopend. We wensen je veel succes met de laatste loodjes van de actie!

Duidelijk aanwezig – heb jij ons al gehoord?

Het blijft leuk om te horen dat onze BMW & MINI klanten niet alleen het gebrul van hun motoren horen, maar ook onze Hedin Automotive radio spot. De vestigingsmanager in Waalwijk – Eric Franken, ontving afgelopen week het volgende WhatsApp bericht. Spam of doel bereikt door ons marketingteam, dat laten we in het midden, maar één ding is zeker: we zijn goed op weg om onze boodschap te verspreiden en de naamsbekendheid te vergroten. Trots zijn we, en we zijn benieuwd of nog meer merken en dealers reacties hebben ontvangen over de aanwezigheid van Hedin Automotive op de radio.

Schoolbezoek bij Hedin Automotive Veghel

Events

Afgelopen maand zijn drie groepen van basisschool De Regenboog op bezoek geweest op onze mooie vestiging in Veghel. De kinderen keken hun ogen uit!

Zij behandelden op school het thema ‘verkeer’ en hebben bij Hedin Automotive langs de snelweg hun ogen uitgekeken met al het ‘drukke’ verkeer. Ook hebben ze in de showroom alle mooie modellen van Renault, Dacia, Hongqi en Lotus bewonderd en alvast virtueel kennis gemaakt met de nieuwe Renault 5.

De werkplaats mocht natuurlijk niet ontbreken aan hun bezoek en hebben ze gezien wat voor belangrijk werk de monteurs uitvoeren. Hoe gaaf om het enthousiasme bij de kinderen te zien!

Renault Scenic E-Tech Car of the Year 2024

News

De Renault Scenic bestaat al sinds 1996, maar is compleet vernieuwd. En goed ook, want de nieuwe Scenic is verkozen tot Car of the Year 2024!  

De auto heeft het gezinsvriendelijke DNA behouden, net zoals zijn baanbrekende technologie en ongekende veelzijdigheid, maar is dit keer 100% elektrisch. De Renault Scenic E-Tech electric is gemaakt om te reizen en beschikt over een actieradius van maar liefst 625 kilometer (WLTP). Binnen 30 minuten is de auto opgeladen tot 335 km actieradius en beschikt over geoptimaliseerde routeberekening met Google.

Een niet te missen nieuwkomer dus, met een hele mooie onderscheiding!

Bedrijvenbijeenkomst bij FordStore Den Haag

Events

Maandagavond 25 maart was FordStore Hedin Automotive Den Haag gastheer van een bijeenkomst van de lokale bedrijvenvereniging Binckhorst, Laakhaven en Fruitweg (BLF). 

Na de opening door Vestigingsdirecteur Jim van Dommelen hield Andrej Bos een presentatie over Ford bedrijfswagens en legde de nadruk op de komende wijzigingen voor ondernemers die voor 1 januari 2025, vanwege het afschaffen van de BPM-vrijstelling en de zero-emissie zones, overwegen een elektrische Ford bedrijfswagen aan te schaffen. Daarna kwam Erik Fortuyn met een presentatie over de Ford personenwagens.

Deze avond hadden zij met de nieuwe elektrische Ford Explorer in de showroom een primeur. De volgende dag, dinsdag 26 maart, vond pas de Europese lancering van de elektrische Ford Explorer plaats. Naast de primeur van de elektrische Ford Explorer hadden zijn speciaal voor deze bijeenkomst ook een Ford F-150 Lariat, een Hongqi E-HS9 President en een Lotus Eletre S naar hun showroom gehaald.

Als lid van de bedrijvenvereniging BLF had de Hotelschool ROC Mondriaan een uitstekende catering verzorgd. We kijken terug op een geslaagd evenement.

Jubilea 

HR

12,5 jaar in dienst

1 mei 2024 - Angela Staps (BMW-MINI dealer Tilburg)

1 mei 2024 - Wilma Minzey (Marketing Holding)
 

25 jaar in dienst

1 mei 2024 - Peter Hommes (Nissan-dealer Nuenen)

1 mei 2024 - Danielle Okay (MABI Mobility Dordrecht)